Aku Insan Biasa

Tag archive

teksi

Macam-Macam

Pemandu Teksi Mogok? Biarkan Mereka Rasa..

Kasar ke tajuk entry ni? Kalau ada yang terasa tu terpulanglah. Sebelum tu aku ada baca artikel dari Harian Metro tentang Pemandu Teksi ni buat mogok kat depan Pavillion dan Jalan Bukit Bintang semalam sampai jalan jam teruk. KUALA LUMPUR: Tidak puas hati dengan perkhidmatan bas percuma Go KL yang didakwa menyebabkan kemerosotan pendapatan sehingga… Baca Lagi

Macam-Macam

Teksi KL 99.99% Cekik Darah

Aku bukan lah seorang yang selalu naik kenderaan awam seperti bus, monorail, teksi, LRT dan sebagainya. Baru-baru ni aku dah tak ada jalan lain untuk ke satu destinasi cuma teksi lah harapan yang ada. Kejadian berlaku jam 6.30 pagi dimana aku berada di Jalan Imbi dan nak ke Pudu Raya Sentral. Kalau nak diikutkan ada… Baca Lagi

Placeholder
Percutian

Percutian Singapura – Jom Naik Public Transport

Alhamdulillah percutian ke Singapore berjalan dengan lancar. Pertama kali menjejakkan kaki ke tanah Singapura buat aku sangat teruja dengan kemajuan yang dilakar di tanah kecil ini. Kalau nak ke Singapura dan budget nak jalan-jalan sendiri tanpa guna mana-mana agent pelancongan boleh je sebenarnya. Lagi jimat sebenarnya pergi sendiri dan naik mana-mana pengangkutan awam yang ada… Baca Lagi

Placeholder
Percutian

Jom Shopping Di Plaza Wawasan, Kota Kinabalu Sabah.

Nak cari barang kraftangan, tshirt, keychain, beg dan cendera mata lain untuk dibawa pulang? apa kata kalau ke Kota Kinabalu Sabah kita singgah sebentar di Plaza Wawasan. Disini terdapat pelbagai barangan kraftangan dan lain-lain dijual dengan harga yang cukup murah. Tempatnya mudah nak cari tapi kalau takut sesat apa kata tengok peta yang aku sediakan… Baca Lagi

Placeholder
Percutian

Percutian Ke Kota Kinabalu Sabah – Part1

Ini adalah kali pertama aku jejak kaki ke Negeri Di Bawah Bayu, iaitu Sabah. Destinasi pertama di Sabah aku bersama keluarga adalah di Kota Kinabalu. Terima kasih kepada FireFly kerana sudi bagi tiket penerbangan percuma ke Kota Kinabalu tempoh hari atas pelancaran penerbangan Firefly ke Sabah di KLIA. Kalau korang menaiki pesawat MAS, Firefly atau… Baca Lagi

Placeholder
Macam-Macam

Terminal Bersepadu Selatan – Bandar Tasik Selatan

Esok 1 Januari 2011 bermulalah operasi perkhidmatan bas Terminal Bersepadu Selatan – Bandar Tasik Selatan (TBS-BTS). Memang canggih dan baru lagi terminal bus ni, lepas ni jalan-jalan kat sekitarnya mungkin mengalami sedikit kesesakan agaknya. TerminalĀ  ni ada enam tingkat dan dibangunkan di atas tanah seluas 19.6 hektar, dan ia dilengkapi dengan 55 platform bas, 150… Baca Lagi

Kembali Ke Atas