Aku Insan Biasa

Tag archive

Kerja

Placeholder
Kerja

Kerja Melampau

Sekadar Gambar Hiasan Sejak kebelakangan ni badan asik sakit memanjang. Buat tu sakit buat ni sakit.. sampai dalam seminggu aku kena 3-4 kali migraine sampai langsung tak boleh nak buat semua kerja. Baru-baru ni pinggang pulak buat hal sampai tak boleh nak berjalan. Memang risau sebenarnya penyakit aku ni. Tapi bila cek kat doktor barulah… Baca Lagi

Placeholder
Blog

Are You Moist Enough?

Adakah kulit korang cukup bagus?.. cukup lembut?.. cukup segalanya?.. haha ye la tuh tahu tak kulit korang tu banyak terdedah dengan segala jenis kuman?.. ya memang benar pun tipulah kalau korang cakap kulit korang dah cukup bagus. Hehe apa yang aku merepek ni.. aku pun sedar sebagai seorang lelaki tak kan lah nak berkulit lembut… Baca Lagi

Placeholder
Diriku

Oh Bontot Panas!

Kali ni aku menulis bukan pasal kipas dinding ataupun KICAP cap kipas tapi cerita pasal kipas bontot orang, mungkin dah menjadi trend masa kini orang lebih suka kipas bontot orang dari kipas sate sendiri. Kipas bontot yang aku maksudkan adalah golongan orang yang suka mengampu dan bodek orang atasan, tapi tak semestinya orang atasan ada juga yang suka bodek… Baca Lagi

Placeholder
Diriku

Pengajaran Mengajar Kita Erti Kehidupan!

Setiap insan di muka bumi Allah ini ada  melakukan kesalahan, setiap orang ada melakukan dosa tak kira dosa tu kecil atau pun besar, kita hanya merancang tapi tuhan yang menentukan… dosa pahala tu kerja tuhan.. kita hanya mampu berdoa supaya kita menjadi yang terbaik dan mendapat keampunan dariNya.. dosa silam mengajar kita erti kehidupan, jangan jadikan dosa silam… Baca Lagi

Placeholder
Diriku

Blog Kembali Pulih Dari Selsema BABI!

Lama jugakan aku tutup blog kesayangan aku ni, hampir 2 minggu aku tak update apa-apa, bukan apa aku saja bawa diri yang terguris ni dari makhluk-makhluk atau parasit yang tidak diundang. Lantak la semua perkara tu dah aku lupakan, apa yang didalam fikiran aku ni biar aku saja lah yang tahu. Kalau nak dihebohkan kat… Baca Lagi

Placeholder
Diriku

Kerja… Gaji….

Aku masa umur 7 tahun dah mula bekerja sekadar membantu abah aku berniaga kedai makan kat Bandar Kajang. Masa umur 7 tahun tu dah mula tolong-tolong angkat pinggan lepas orang makan kat kedai abah aku tu, basuh pinggan, kemas meja… sampailah aku masuk tingkatan. Tapi tak la kerja angkat pinggan lagi. huhu kira naik pangkat… Baca Lagi

Kembali Ke Atas