Belum Ada Jodoh Atau Tak Ada Rezeki Lagi

Bila umur dah nak masuk usia pakcik ni baru la terfikir nak kawin. Masa zaman remaja dulu tak pula rasa macam ni kan. Itulah orang cakap masih belum ada jodoh dan masih belum ada rezeki untuk berkahwin.

Bukan senang tau nak bina rumah tangga ni. Selalu tengok orang lain expecially kawan yang dah ada keluarga dan anak-anak dan rasa seronok juga tengok mereka bahagia. Bila dah masuk gerbang perkahwinan ni mesti ada rasa tanggungjawab. Kalau tak ada rasa tu rumah tangga pun tak bahagia.

Duit bagi aku pekara kedua. Kalau tak ada duit pun kalau dah jodoh berkahwin juga tapi secara kecil kecilan je la. Nak berkahwin ni kena lah ada duit simpanan. Tak pun kurang-kurang dah ada harta benda macam rumah. Bila dah kawin nanti semua benda kena fikir 2 kali. Ye lah sebagai lelaki nak kena tanggung pasangan kita dan anak-anak.

Ramai yang cakap rezeki tu akan datang bila sudah masuk alam perkahwinan. Betul juga tuh, tapi itulah yang paling aku takut. Sebab sekarang pun aku masih terkontang kanting seorang diri inikan pula kalau dah kawin nanti.

Harap-haraplah jodoh dan rezeki tu bergerak seiringan. Insyaallah doa rakan-rakan semoga aku bertemu jodoh yang secocok dan bahagia ke akhir hayat.

Opsss korang jangan buat spekulasi ye. Aku masih belum nak berkahwin. Tunggulah semua benda selesai dulu baru aku fikir pasal berkahwin. Mana tahu kan dapat duit terpijak dari blogging ni boleh buat majlis besar-besaran.