Koleksi Ayat-Ayat Best Twitter & Facebook

  • Kalau rindukan seseorang,baca Al-Fatihah sambil tangan di dada.Dan berzikir kepada Allah dngn niat semoga dia merasai rindu kita padanya :’)
  • LUKA YG PALING SUSAH UTK SEMBUH IALAH LUKA DIHATI APABILA DIKHIANATI OLEH INSAN YG MENGAKU DAN BERSUMPAH SETIA UTK SEHIDUP SEMATI.
  • Wanita suka simpan rahsia. Tiba² dia akan cemburu. Tiba² dia akan marah. Tiba² dia akan termenung. Itulah wanita, kuat pendam susah luahkan.
  • Tuhan, hanya kepadaMU kami panjatkan rasa syukur dari nikmatMU. Terima kasih atas pintu rezeki, pintu kesehatan, pintu kenikmatan bagi kami
  • Semakin kita SAYANG seseorang itu, Allah akan menguji kita dengan pelbagai lagi DUGAAN untuk melihat sejauh mana tahap KESABARAN kita ♥
  • Allah jadikan wanita indah, lebih indah daripada lelaki. Sampai Allah pun suruh mereka tutup aurat comel2 , hanya mahram ja boleh tengok :)
  • Hati perempuan ibarat iPhone, kena jaga supaya tidak hancur. Hati lelaki ibarat Nokia, walaupun telah banyak sakit tetap akan bersama awak
  • Rindu? Tembakkan doa. Jangan tersasar. Menuju Allah SWT. Moga rindu itu akan terubat. Jagalah rindu itu. Agar tidak menjadi zina hati
  • Kerana mulut , badan binasa. Kerana status , orang terasa. Kerana Twitcon , orang jatuh cinta. Kerana cemburu , perempuan jadi raksasa
  • Dalam relationship. Memang kita tak perfect. Tapi kita cuba yang terbaik untuk jadi perfect dia mata dia. Dengan harapan dia bahagia
  • Jangan buang dia yg betul betul cintakan awak, jangan abaikan dia yg betul betul sayangkan awak. Nanti bila dia dah tak ada, sunyilah awak.
  • Lelaki yang turunkan ego dia semata mata untuk seorang perempuan bukan senang nak jumpa, bila dah jumpa jangan lah lepaskan dia
  • Kadang-kadang Allah pisahkan kita dengan pasangan kita untuk memberikan kita JODOH yang lagi baik dari sebelum ini
  • Cinta takkan bahagia tanpa gurauan. Sayang takkan ada tnpa cemburu. Rindu takkan indah tanpa airmata. Kasih takkan sempurna tanpa kejujuran
  • LUKA yang paling susah untuk SEMBUH ialah luka dihati apabila DIKHIANATI oleh insan yg MENGAKU dan BERSUMPAH SETIA untuk sehidup semati
  • Jika awk tanya saya mengenai CINTA,Saya tak boleh m’jawab itu.Tapi jika awk b’tanya SIAPAKAH YG SAYA CINTA,Saya akn m’jawab IA ADALAH AWAK
  • Jika awak t’lalu SIBUK, saya faham.Jika awk tak layan saya, saya faham.Jika satu hari nanti saya B’HENTI sayang awk, awk pula yg kena faham
  • Qur’an Is Better Than Music, Sunnah Is Better Than Tradition, Prayer Is Better Than Sleep, Silence Is Better Than Bad Words. I ♥ ALLAH
  • Perempuan SAKIT HATI dia diam,perempuan MERAJUK dia diam,perempuan CEMBURU dia diam. Tapi kalau dia hilang sabar,CONFIRM lelaki akan terdiam
  • “Apabila saya SMS awak, Itu MAKSUDNYA saya RINDU kat awak” “Apabila saya tak SMS awak, Itu MAKSUDNYA Saya menunggu awak untuk RINDUKAN saya”
  • Kadang kadang airmata tetap akan mengalir walaupun kita melepaskan dia pergi dengan rela. Sebab apa? Sebab kita masih sayangkan dia
  • Jangan judge orang kalau anda tak suka di judge, jangan menghina orang kalau tak suka dihina, jangan menyakiti orang kalau tak mahu disakiti
  • Hargai perasaan orang yang awak syg. Jgn biarkan dia menangis kerana awk tak pernah tahu ada seseorang yg sedang berusaha buatnya tersenyum
  • Kadangkala orang yang sayang kita tu ada je di sekeliling kita. Tapi kita je tak pernah sedar, sebab kita sibuk mencari yang lebih sempurna
  • Lelaki yang menangis kerana perempuan adalah lelaki yang tidak pernah mencintai perempuan lain sebagaimana dia mencintai perempuan itu
  • Hidup single tiada masalah. Hidup couple juga tiada masalah kalau kau memahami antara satu sama lain. Yang paling penting “SETIA”
  • Kita suka melambai kapal terbang masa kecil dulu, walaupun hakikatnya dorang tak perasan pun kita yg sibuk melambai dgn penuh semangat.
  • Apa yang istimewa tentang perempuan adalah walaupun air mata mereka membasahi pipi , Mereka masih lagi berkata ” Haha ,saya Okay.
  • Barangsiapa mengutamakan kecintaan Allah atas kecintaan manusia maka Allah akan melindunginya dari beban gangguan manusia. (HR. Ad-Dailami)
  • Cinta adalah suatu emosi yang kuat, emosi yang takkan pergi jika ia telah menghampiri. Jika dipaksa, akan tinggalkan luka yang dalam
  • Jika dia meninggalkan kamu tanpa alasan. Jangan biarkan dia datang kembali dengan alasan
  • Jangan kamu ucap kata-kata putus kalau masih sayang. dan jangan kamu ucap sayang kalau sudah putus.
  • Kemudahan hidup adalah hadiah bagi yang bekerja dengan kecintaan yang besar.
  • Kenapa bila disebut Madah Cinta yang terlintas hanyalah cinta kepada manusia. Namun tidakkah kita mencintai Pencipta kita?
  • Manusia tidak tahu dia memiliki cinta sehingga satu saat ia merasainya sendiri. Perasaan yang sangat berbeza terbit di hati yang suci.
  • Hidup adalah pembelajaran menuju kebaikan dan memahami akan cinta yang Tuhan berikan untuk manusia.
  • Mulailah dengan perkara-perkara yang kecil, tapi lakukan dengan cinta yang besar
  • Indahnya kehidupan akan tercipta jika kesederhanaan dalam cinta kasih ada dihati setiap insan.
  • Cinta selalu datang dengan luka, jika kamu tak mahu mencintai dan terluka, kamu takkan pernah menemui cinta sejatimu.
  • Kita tercari-cari cinta padahal kita tidak sedar cinta yang kita cari selama ini bersemadi di hati kita. Iaitu cinta kepada Ilahi
  • Tiada apa yang dapat aku ungkapkan melainkan rasa syukur kepada-Mu Ya Allah atas rasa cinta ini.
  • Andai telah ditetapkan Allah kita bersama akhirnya, walau terpisah beribu batu, berabad lamanya, tetap juga kita akan bersatu
  • Cinta itu tidak buta, tapi yang buta adalah mereka yang tidak mampu menilai kesucian cinta.
  • Cinta adalah suatu emosi yang kuat, emosi yang takkan pergi jika ia telah menghampiri. Jika dipaksa, akan tinggalkan luka yang dalam.
  • Cinta dan sabar kadang-kadang membawa penderitaan, namun tidak pernah dendam terlebih lagi membalas dendam.
  • Tak ada perasaan yang lebih menyenangkan daripada mengetahui diri kita berada tepat di samping orang yang kita cintai.
  • Selalu bertahan dalam sabar dan cinta. Allah akan membimbing ke dalam keputusan dan waktu yang tepat.
  • Cinta itu seperti tanaman. Perlu dijaga dengan baik jika ingin tumbuh subur.
  • Cinta itu perasaan. Cinta itu impian. Tapi AWAS! Cinta itu juga yg menyakitkan. Oleh itu, jangan tunduk kpd cinta, tapi hargailah sebaiknya.
  • Bila hati bertaut rindu, perasaan kian tidak menentu. Itulah kenikmatan cinta, jika dirasai, betapa indahnya anugerah Ilahi.
  • Demi cinta, walau mungkin akan membuatmu terluka, tetaplah melangkah ke depan. kerana cinta adalah perasaan yang menakjubkan.
  • Cinta itu lebih tua dari segalnya, kerana Tuhan menciptakan dunia ini dengan dasar-dasar cinta.
  • Cinta selalu memberikan kesempatan untuk berubah menjadi yang lebih baik. Memaafkan kesalahan adalah asasnya.
  • Dengan keikhlasan dan kecintaan pada Tuhan, menjanjikan ketenangan di hati.
  • Mencintai tidak hanya sekadar untuk dicintai. Tetapi bagaimana menjaga dan menghargai perasaan yang disebut cinta.
  • Cintailah hati yang mencintaimu dengan setulusnya. Kerana indahnya cinta itu dapt dirasai dengan dua hati yang bertaut kerana Allah s.w.t.
  • Jangan terlalu mencintai dunia, kerana semua yang di dunia tidak ada yang abadi. Cintai Allah s.w.t
  • Mencintai bukan harus sempurna, tetapi yang penting adalah ikhlas!
  • Dengan cinta dan sabar semua perkara buruk akan menjadi indah. Percayalah, Allah ada sesuatu yg baik untuk hidup kita.
  • Cinta dan Sabar yang didasari dengan ketulusan hati tidak akan pernah ada batasnya.
  • Berikan cinta dgn tulus. Kerana tak ada satu kekuatan pun di muka bumi ini yang dapat menghalang kekuatan cinta.
  • Satu-satunya cara untuk menemukan cinta sejati adalah menerima kekurangan dan mensyukuri kelebihan orang yang dicintai.
  • Tuhan adalah pemilik cinta. cintai Allah, maka kita akan dicintai oleh semua makhluk-Nya.
  • Sebelum mencintai insan lain, cintailah diri sediri dan Allah s.w.t., kerana cinta itu adalah cinta yang lahir tulus dari hati.
  • Bersatulah kita kerana Allah. kerana Dia telah menentukannya. semoga cinta yang terbina mampu bertahan ke akhirnya.
  • Kadang-kadang lebih baik menjauhi sesorang, bukan kerana berhenti mencintainya, tapi kerana harus melindungi diri sendiri dari rasa sakit.
  • Cinta tidak akan tumbuh hanya kerana terbiasa. kerana cinta adalah perasaan, bukan kebiasaan.
  • Mencintai tidak hanya sekedar untuk dicintai. Tetapi bagaimana menjaga dan menghargai perasaan yang disebut cinta.
  • Ketika kamu mencintai seseorang, bererti kau menerima dia seadanya termasuk masa silamnya.
  • Cinta itu anugerah terindah. Saat kau meminta dariku, ku berikan semuanya kerana hanya itu yang aku ada.
  • Demi cinta, walau mungkin akan membuatmu terluka, tetaplah melangkah kedepan. kerana cinta adalah perasaan yang menakjubkan.
  • Cinta selalu memberikan kesempatan untuk berubah menjadi yang lebih baik. Mengampuni kesalahan adalah asasnya.
  • Dengan keikhlasan dan kecintaan pada Tuhan, menjanjikan ketenangan di hati.
  • Berikan cinta dgn tulus. Kerana tak ada satu kekuatan pun di muka bumi ini yang dapat menghalangi kekuatan cinta
  • Satu-satunya cara untuk menemukan cinta sejati adalah menerima kekurangan dan mensyukuri kelebihan orang yang dicintai.
  • Bersatulah kita kerana Allah. Kerana Dia telah menentukannya. Semoga cinta yang terbina mampu bertahan ke akhirnya
  • Cinta itu seperti sinar matahari yang memberi Kehangatan di Hati.
  • Jangan disakiti pada cinta yang telah kau berikan harapan, kelak CINTA itu sendiri akan memakan dirimu.
  • Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA.
  • Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.
  • Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan.
  • Cinta adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan tetapi dari keikhlasan dr hati setiap insan antara satu sama lain.
  • Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.
  • Tiga perkara (3K) utama sebuah cinta adalah Keikhlasan, Kejujuran dan Kepercayaan.
  • Cinta adalah magnet yang menarik segala sesuatu yang baik tanpa ada penghujungnya.
  • Percayalah. Cinta anugerah Ilahi buatku adalah untukmu. Kerana Dia telah amanahkan cinta ini hanya untukmu
  • Terimalah kekurangan pasangan kita seadanya kerana kita adalah pelengkap dirinya.Cintailah dia sepenuh hati, kerana cintanya sentiasa buatmu
  • Perkara terbesar yang pernah kamu pelajari adalah hanya untuk MENCINTAI. dan DICINTAI adalah balasannya.
  • Cinta adalah apa yang aku rasa. Hubungan adalah apa yang telah aku sepakati.
  • Cinta adalah pembodohan tapi mampu membuat kita belajar akan banyak perkara.
  • Jika hati telah terisi kebencian dan dendam, maka tidak akan ada lagi tempat untuk cinta dan kasih sayang.
  • Tanpa cinta, aku tidak dapat melakukan apapun. Tapi dengan cinta apapun dapat aku lakukan.
  • Hubungan yang terbina atas dasar cinta yang murni, mampu membuatkan kita merasa begitu tenang di dalamnya.
  • Cinta bagaikan burung yang cantik dan indah. Ingin ditangkap, namun tak ingin disakiti.
  • Cinta 1% jika dipertahankan mampu menjadi cinta yang seutuhnya
  • Kecantikan diri mengajarkan kita mengagumi dan mensyukuri. Kecantikan hati mengajarkan kita mengasihi dan mencintai.
  • Hidup berakhir saat kamu berhenti bermimpi. Harapan hilang saat kamu berhenti percaya. Dan Cinta gagal saat kamu berhenti peduli.
  • Suatu saat kamu kan mengenang kembali masa silam dan sedari, ketika kamu melakukan sesuatu dalam semangat cinta, hidup itu INDAH.
  • Dalam hidup ini, Kadang-kadang seorang kawan dapat menjadi orang asing. Jika kamu sangat mencintainya, Jangan biarkan itu terjadi!
  • Kata pujangga, Cinta letaknya di hati, meskipun tersembunyi, namun getarannya jelas sekali..
  • Cinta ibarat masa, bukanlah lama atau sekejap yang menjadi hitungan, tetapi bagaimana untuk menghargainya itu yang paling utama.
  • Sayang tidak boleh di paksa. Sayang datang tanpa perlu bermohon dan sayang akan ghaib walau sehebat mana seruan anda.
  • Jangan kau benci seseorang dengan cara yang berlebihan. Maafkan dia. Cinta tak pernah membutakan mata untuk saling membenci.
  • Sejak hari dimana aku merasa terluka.Terluka kerna cinta. Aku berdoa dalam setiap titis air mataku .Untuk mendapatkan pengganti sepertimu.

 

Yang kurik itu Kendi yang merah itu Saga yang baik itu budi yang indah itu bahasa

Yang kurik itu Kendi yang merah itu Saga yang baik itu budi yang indah itu bahasa

Jangan pernah mengeluhkan masalah, Tuham mengirimnya atar kamu bisa belajar sesuatu yang baik atau meninggalkan sesuatu yang buruk.
Jangan pernah mengeluhkan masalah, Tuham mengirimnya atar kamu bisa belajar sesuatu yang baik atau meninggalkan sesuatu yang buruk.
Hidup ini umpama roda, kadang kala kita di atas, kadang kala kita di bawah. Jadi sentiasalah beringat dimana kita berada.
Hidup ini umpama roda, kadang kala kita di atas, kadang kala kita di bawah. Jadi sentiasalah beringat dimana kita berada.
To love someone deeply gives you strength. Being loved by someone deeply gives you courage

To love someone deeply gives you strength. Being loved by someone deeply gives you courage

There is a place you can touch a women that will drive her crazy. Her Heart

There is a place you can touch a women that will drive her crazy. Her Heart

Papa sayang Mama

Papa sayang Mama

Saya sayang awak sangat-sangat. Awak jangan tinggalkan saya ya.

Saya sayang awak sangat-sangat. Awak jangan tinggalkan saya ya.

Please stop sakitkan hati saya.

Please stop sakitkan hati saya.

You Yes You The one reading this. You are beautiful, Talented, Amazing and Simply the best at being you. Never forget that.

You Yes You The one reading this. You are beautiful, Talented, Amazing and Simply the best at being you. Never forget that.

Perempuan yang manis adalah perempuan yang sentiasa menundukkan kepalanya kebawah dan malu-malu ketika bersama bukan muhrim (lelaki) ✔ :)

Perempuan yang manis adalah perempuan yang sentiasa menundukkan kepalanya kebawah dan malu-malu ketika bersama bukan muhrim (lelaki) ✔ :)

WUDUK boleh jadikan hati lembut, SOLAT jadikan hati tenteram, baca AL-QURAN membuatkan hati aman. Indahnya ISLAM :') solat MAGHRIB jom.

WUDUK boleh jadikan hati lembut,SOLAT jadikan hati tenteram,baca AL-QURAN membuatkan hati aman.Indahnya ISLAM :’) solat MAGHRIB jom.