SHARE

Tersentuh pulak hati ni tengok ikan buntal (Puffer Fish) ni diselamatkan oleh seorang penyelam dari cangkuk mata kail. Mungkin mata kail ni datang masa orang yang memancing kat laut dalam. Mungkin juga tali pancing terputus dan menyebabkan ikan buntal tu mengalami kesakitan. Macam tak percayakan? seekor ikan buntal yang speciesnya ada racun tapi bila minta bantuan kat manusia, ikan ni tak lepaskan racunnya. Sungguh ajaib ciptaan Allah ni.

Kat mana kejadian ni aku tak berapa pasti pula. Kalau korang nak tengok video nya sila klik kat sini.. : http://www.youtube.com/watch?v=IYJBm-AcpHk

4 COMMENTS

  1. Diana Kasih > mungkin ikan tu betul2 dalam kesakitan tu yang dia tak keluarkan racun.. Saya tak pernah pegang ikan buntal ni.. tengok real pun tak pernah haha..

  2. Memang baik sungguh orang yang melepaskan mata kail pada mulut ikan buntal itu. kepada pemancing2 tegar, berhati perutlah apabila memancing, jangan menganiaya sesama makhluk. Untuk pengetahuan, iakn buntal memang tak ada racun di badan ia merbahaya bila di makan, atau gigitan giginya menyerupai paruh burung kakak tua, tetapi bila di gigit seperti cutter..

LEAVE A REPLY