Kucingku Anakku!

Huhu ni lah kucing peliharaanku…. sehari kalau aku tak peluk cium kucing aku memang tak sah!… selalu kawan-kawan kat office aku nak balik umah cepat nak tengok anak bini diorang tapi aku plak nak balik cepat sebab nak kasi anak-anak kucing aku makan hehehehe, seminggu je kos nak beli makanan cat-cat ni je dekat RM50… sebulan dah berapa dah!.. kalah aku makan hehehe… semuanya kucing peliharaan aku ni ada 5 ekor yang masih hidup… sebelum ni aku dah bele lebih kurang 50ekor kucing, tapi semuanya dah mati/hilang/kene langgar, ingat dulu masa aku bela si putih mata biru, ada orang langgar dia.. abis satu kampung kecoh, mana taknya aku melalak macam orang hilang bini kekekekek, aku ni memang sensetif sikit orangnya, tengok orang gembira pun aku boleh menangis. Lantak arr orang nak cakap lelaki menangis malu ke apa ke, bukan kene bayar pun nak menangis! lepas nangis mesti lege lepas tu.. tak suke la lelaki kalau ego lebih sangat.

berbalik cerita pasal kucing aku ni, yang aku paling sayang si kunsa ngan si kecik, ntah la aku pernah tengok dalam internet orang seksa kucing ni, tak berhati perut langsung. tak adakah perasaan kesian kat binatang?.. perangai manusia sekarang pun dah macam binatang. Pernah makcik aku cakap kalau bela kucing ni dia akan mendoakan kesehajteraan tuan dia. Alhamdulillah rezeki aku masih ditahap lebih dari cukup walaupun terpaksa membeli makanan kucing aku yang agak mahal tiap2 minggu.

satu yang orang paling tak suka kalau cerita pasal kucing ni adalah pengurusan najis dia, huh!! jangan cakap la dia punya bau kalah najis aku hihihi… kucing2 yang aku bela ni semua tau buang dalam tandas, cuma sekor ni je si kunsa ni masih tak reti nak buang kat tandas, dah besar pun masih tak pandai. Satu lagi kucing ni ada sejenis bekteria/virus toxoplasma kat badan dia, so sapa yang ada asma tu memang tak sesuai la. Untuk wanita mengandung pun tak sesuai sebab boleh menyebabkan terencatnya janin dalam perut tu

aku nak kasi sound sikit kat orang2 yang tak suka kucing tu.. kalau tak suka jangan la sepak terajang kucing tu, cuba kalau kat akhirat esokĀ  si kucing tu terajang korang plak… ape perasaan korang?… rasa terhinakan….. huhu ok la ni je cerita aku untuk hari ni…

salam sayang dariku…

About Mohd Zaid

Seorang penulis blog yang masih belajar bagaimana untuk menulis blog dengan baik. Saya amat meminati muzik dan gemar bersosial secara berhemah dengan rakan-rakan. Sekiranya anda ingin saya membuat review produk, makanan atau menghadiri sebarang event, sila hantarkan jemputan anda ke email : admin[at]mohdzaid.com atau yedkajang[at]gmail.com
This entry was posted in Diriku and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Kucingku Anakku!

  1. ain says:

    salam…baru ni kucing sy kene langgar…comel…kecik lagi..bnd dia montok..bulu kembang..cmni citenye…sy ni duk umah kg la kn..so.. de jalan tar gakla tepi umah tu..keta jiran2 slalu lalu lalang gakla…nth cmne td kucing tu tdo kt ats jalan tar..xla tgh sgt..patu de org langgar nek keta..tp wt dono je..geramnye la..adik sy kate, dia igt keta tu nk elak..dia nk aleh tp x sempat..tutp2 kene langgar dah…meenggelupur dia mati dpn mate adik sy…sy sedihla..sy x dpt time…wt pengetahuan awak..sy de kucing 12 eko kt umah…b4 ni, letak dlm kandang…tp kucing dah membesar slalu sy lepas je kt umah..erm..tp sy pun x duk umah cz sy blaja…erm…sedih..rase nk blek umh je la ni..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *